online readers

Klik Klik ;)

Bloggers

Website



29.10.12

Interview Lagi dan Lagi!

Assalamualaikum.

A few day before raya aku tergerak hati nak bukak emel. Sebelom ni pon aku rajin jugak buka emel tapi disebabkan line internet yang hanya indah khabar dalam iklan tv, brochure, banner-banner dikedai ejen-ejen telco tutttt haaa sampai aku terpedaya lalu melanggannya dan membayar bil tertunggak setiap bulan tanpa jemu maka aku dah naik malas nak mengecheck Yahoo! mail aku. Hehh sabaq ja la baca ayat hiperbola kek atas nunn. Haha disebabkan aku dah terlanjur menyimpang dari niat sebenar story aku sehingga TERRRkutuk syarikat telco yang terbabit, jadi moleklah rasanya scroll mata anda kebawah yepp buehehe :P
......buka² ja emel tu, emel yang berada di tangga yang terrratas ialah emel dari.....

 Tadaaaaaaaaa!
(sila buat² surprise yerpp hadirin hadirat sekalian) T_T 
Bad quality picture due to copied from incik gugel :')



Sumpah excited weyhh!!!!!!!! See tanda seru tu memang menunjukkan keEXCITEDtan yang sangat nyata teramat sangat muahaha. Reason² why aku excited sangat sebab less than 3 month kalau aku tak salah kira since my last interview with SPA and now aku dapat intebiu with SPA lagi.
Most people cakap susah nak dapat intebiu SPA sebab T&C mereka yang sangat ketat! Tapi bagi aku, ALLAH sangat mudahkan jalan aku. ALHAMDULILLAH. :')

Then bila aku scroll punya scroll emel tu, interview yang ditawarkan adalah bagi jawatan .........

Tudiaaa.... Hangpa semua EXCITED tak? :P


Less than a week lagi aku akan melangkah dengan jayanya ketempat soal siasat tuh. Waa rasa macam kena charge kat court je kan bunyinya kekeke. Oh btw jawatan ni under Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia yer kawan². Malam² iron uniform, pagi² sarung uniform sambil membawa pistol. eh pistol? ada ke? ngehngehh. Kalau ada orang nak tau, kalau ada lah kann kann,, my last intebiu dengan SPA dulu adalah untuk jawatan Penolong Pegawai Undang-Undang under Jabatan Peguam Negara. Tapi disebabkan itu intebiu pertama aku dengan SPA jadi pengalaman tu sangatlah sikit bahkan sebenarnya ZERO!!! haha. My last intebiu adalah dengan TV Al Hijrah untuk jadi Pengacara tv. bunyik macam gempak tak? *tapi sebenarnya ku biasa² saja.(baca macam lagu najwa latif feat sleeq) See, langsung tiada kena mengena dengan kerajaan, mahupon tv free ataupon yang berbayar didonia ini. Jadi dengan pengalaman yang ada kali ni aku akan prepare betul² supaya lebih bersedia! Ayat insaf gitteww :P

Lastttt sekali, bagi anders² kek luar sana yang nak apply keja kerajaan, SPA sekarang tengah buka permohonan untuk kerja² seperti yang tertera dibawah.

Sekiranya anda peminat setia berita semasa anda pasti tahu kan yang sekarang dah boleh isi sehingga 15 jawatan yang mana boleh dipohon oleh pelbagai cabang kelulusan kecuali PMR dan UPSR. Ok silalah gelak. Jadi untuk kerja bergred SPM ni samada anda ada Degree dengan SPM atau Diploma dengan SPM atau anda ada ketiga²nya sekali? wow! anda memang insan cemerlang, gemilang dan mungkin terbilang dikawasan kediaman anda! Jadi silalah ramai² ajak orang kampung anda memohon sama. eh?! kekekeke.
Disebabkan saya bukan repoter rasmi yang dilantik SPA, maka untuk maklumat lanjut sila layari laman web SPA dengan menggunakan segala jenis talian internet anda sendiri atau kunjungi CC milik tokey² cina berdekatan anda.
 
Sekian saja hapdate dari saya cik cc melaporkan untuk diri saya sendiri. buehehe
Till then, adios amigos amino peptida peps!

p/s : If anders² semua ada any experienced yang menarik, tolong, please share laa ye, yeee.... ;)





Annyeong ^_^

No comments: